Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård / Inger Holmström (red.).
Materialtyp: TextSpråk: Svenska Förlag: Lund : Studentlitteratur, 2008Tillverkare: Ungern Upplaga: 1. upplBeskrivning: 197 s. 23 cmISBN:- 9789144047768
- Patientinformation
- Medicinsk rådgivning
- Telekonsultation inom medicin
- Sjuksköterska-patientrelationer
- Nurse-Patient Relations
- Telephone
- Nursing Care -- standards
- Remote Consultation -- standards
- Remote Consultation
- Health counseling
- Nurse and patient
- Patientinformation
- Medicinsk rådgivning
- Telekonsultation inom medicin
- Hälso- och sjukvård
- Patientinformation
- Medicinsk rådgivning
- Telekonsultation inom medicin
- Sjuksköterska-patientrelationer
- nursing assessment
- remote consultation
- triage
- telephone
- telenursing
- Medicinsk rådgivning
- Patientrelationer
- Sjuksköterskor
- 610.730699 22
- WY 90
- Vpd
- Vpg
- Vp
- Vpd
- Vpg
Innehåll:
Vårdmöte i telefon ur ett patientperspektiv -- Individperspektivet i hälso- och sjukvårdsrådgivning per telefon -- Sjukvårdsrådgivning - det goda samtalet -- Telefonsjuksköterskan kan förstå sitt arbete på olika sätt -- Det ansiktslösa mötets etik - sjuksköterskors erfarenheter av etiska dilemman vid telefonrådgivning -- Maktutövning i telefonrådgivning -- Medicinskt kunskaps- och beslutsstöd för telefonrådgivning -- Det akuta larmsamtalet -- Telefonsjuksköterskan i korsdraget mellan callcenter och omvårdnad
Exemplartyp | Aktuellt bibliotek | Samling | Hyllsignatur | Status | Förfallodatum | Streckkod | Exemplarreservationer |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bok | Medicinska Biblioteket Region Jämtland Härjedalen Medicinska biblioteket | Öppen samling | 610.73 (Liknande titlar(Öppnas nedan)) | Tillgänglig | 80036400203 |
Antal reservationer: 0
Liknande Medicinska Biblioteket Region Jämtland Härjedalen titlar, Placering: Medicinska biblioteket, Avdelning: Öppen samling Stäng hyllsökare (Dölj hyllsökare)
Vårdmöte i telefon ur ett patientperspektiv -- Individperspektivet i hälso- och sjukvårdsrådgivning per telefon -- Sjukvårdsrådgivning - det goda samtalet -- Telefonsjuksköterskan kan förstå sitt arbete på olika sätt -- Det ansiktslösa mötets etik - sjuksköterskors erfarenheter av etiska dilemman vid telefonrådgivning -- Maktutövning i telefonrådgivning -- Medicinskt kunskaps- och beslutsstöd för telefonrådgivning -- Det akuta larmsamtalet -- Telefonsjuksköterskan i korsdraget mellan callcenter och omvårdnad